Laatste week gaat in... - Reisverslag uit Pangandaran, Indonesië van Jacob Rijsbergen - WaarBenJij.nu Laatste week gaat in... - Reisverslag uit Pangandaran, Indonesië van Jacob Rijsbergen - WaarBenJij.nu

Laatste week gaat in...

Door: stoeresjakie

Blijf op de hoogte en volg Jacob

02 Mei 2012 | Indonesië, Pangandaran

Net weer heerlijk gesurfed hier in Pangandaran waar het tenminste niet zo druk is in het water als in Bali en de golven bijna nog steeds net zo mooi zijn (vergeet ook niet dat er eindelijk gewoon zand onder het water zit!). Ja, ik ben aan het genieten van de laatste dagen! Na Malang heb ik de trein gepakt naar Jogjakarta, in het midden van Java. In de trein ontmoette ik een universitair docent Engels uit Bandung die mij, als ik langs Bandung kom onderweg naar Jakarta, mij wel wilt meenemen naar een van z'n colleges. Waarschijnlijk moet ik ook even kort wat aan de zaal vertellen over verschillende accenten binnen Engels die je over de wereld tegen kan komen. Vrees dat er vele fotoshoots gaan komen aldaar want volgens de docent, die er al 15 jaar werkt, heeft nog nooit een blanke een voet gezet in deze zwaar Islamitische universiteit (ik vond trouwens zijn Engels zwaar tegenvallen voor een universitair docent). Maar dat zijn zorgen voor later.
Ik heb net een heerlijke week achter de rug in Jogjakarta, waar ik het merendeel van de dagen heb besteed met 2 jongens uit Boxtel (goed voor m'n Brabants) waarmee ik het lekker rustig aan heb gedaan. Jogja was wel weer erg toeristisch, richting het niveau van Bali, maar dat was zo nu en dan wel weer even lekker toegankelijk. Flinke winkelcentra waar je makkelijk een dag kan blijven hangen en dat hebben we dus ook gedaan ;) (wel weer duur).
Nu ben ik in Pangandaran, een klein plaatsje waar je goed kan surfen, de zee niet vol ligt met toeristen en er ook nog eens een jungle om de hoek ligt! Hier zal ik waarschijnlijk tot vrijdag of zaterdag blijven.
Een vrij kort reisverslag omdat ik even niet meer weet hoe ik het allemaal moet verwoorden. Foto's maken doe ik nauwelijks meer en vrijwel alleen als ik het niet indrukwekkend genoeg vind om m'n aandacht niet naar mijn camera te verplaatsen. Slapen doe ik overigens ook niet meer. Geen idee waarom niet. Waarschijnlijk een combinatie van de enorme hitte in de goedkope kamers of juist de kou sommige nachten en aan dekens of lakens doen ze niet. Of misschien het feit dat er regelmatig een colone mieren over mijn hoofdkussen marcheert of misschien ook wel omdat ik bezig ben met naar huis gaan, aangezien ik nog maar 1 week over heb. Kortom, ben blij als ik 4 uur weet te pakken!
Dit was waarschijnlijk mijn een na laatste verslag. Volgende week zal ik mijn laatste online zetten.
Liefs,
Jacob

  • 03 Mei 2012 - 06:01

    Els Van Beers:

    Hoi Jacob,

    Goed weer wat van je te horen. Het leven is tch een groot avontuur. Zou je wel willen zien als je Engels geeft.

    Dinsdag lekker gegeten in Utrecht met je moedertje. Ik ga er vanuit dat jij volgende week ook weer kunt genieten van Nederland en je toffe familie.
    Groeten ook namens Geerte en Lina (die hebben geen slaapproblemen).
    Els


  • 03 Mei 2012 - 07:23

    Mirjam R.:

    geniet van je laatste week!
    lieve groeten Mirjam

  • 03 Mei 2012 - 12:35

    Anjo:

    Jacob geniet nog van de laatste dagen die je daar hebt!! Ik heb je verslagen altijd met veel plezier gelezen, bedankt!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Pangandaran

Australië - Nieuw-Zeeland - Indonesië

Recente Reisverslagen:

08 Mei 2012

Slechts het eind van het begin

02 Mei 2012

Laatste week gaat in...

23 April 2012

Welkom in Indonesie

18 April 2012

De tijd tikt

11 April 2012

Ho-ly shit
Jacob

Actief sinds 05 Okt. 2011
Verslag gelezen: 179
Totaal aantal bezoekers 18478

Voorgaande reizen:

05 Juli 2015 - 20 Juli 2015

Marokko

22 November 2011 - 30 November -0001

Australië - Nieuw-Zeeland - Indonesië

Landen bezocht: