Melbourne!! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Jacob Rijsbergen - WaarBenJij.nu Melbourne!! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Jacob Rijsbergen - WaarBenJij.nu

Melbourne!!

Door: stoeresjakie

Blijf op de hoogte en volg Jacob

27 December 2011 | Australië, Melbourne

Melbourne, here we are! Eindelijk zijn we dan afgelopen donderdag in Melbourne aangekomen!
Erg blij dat we Shepparton achter ons hebben gelaten nadat we weer op een van de laatste dagen bijna in een vechtpartij waren beland. Een klein meisje werd helemaal in elkaar gemept en geschopt door een ander meisje, terwijl ze niks deed en alleen maar probeerde weg te komen. Dat konden we natuurlijk niet toelaten en sprongen er tussen. Resultaat, een flinke klap op m'n keel (deed toch al geen pijn...) en een vriend kreeg een mooie vuist op z'n kaak. Als we iets terug deden, stond er een mooie achterban van ruim 20 man klaar, dus dat lieten we maar (we waren met 3 man) achterwegen. Uiteindelijk hebben we het meisje naar een vriendin kunnen brengen die haar wel verder hielp. Leuk dat contact met de lokale bevolking!

In ieder geval hebben we nu een heel lekker, redelijk betaalbaar, plekje in het centrum van Melbourne met een grote markt om de hoek waar ze alles verhandelen wat je aan eten kan bedenken. Goedkoop en leuk dus! De stad is zelf erg mooi en doet me een beetje denken aan een combinatie tussen Parijs en London, maar dan nog wat authentieker en veel meer Aziaten.
In een hostel waar ze een eigen club, bioscoop, gratis wifi, een goedkoop restaurant en heel veel gezellige mensen hebben, vermaken we ons wel! Nieuwe doel: werk zoeken!! Ik hoop wat werk in de promotions/sales/events te kunnen vinden. Makkelijk in korte tijd geld verdienen en ze kunnen altijd wel wat goede mensen gebruiken!
Kerst is nu voorbij (was niet heel bijzonder, alle backpackers zaten maar een beetje te chillen aangezien er toch geen familie in de buurt was), dus het wordt eens tijd om serieus geld te gaan verdienen! Wish me luck!

Met de gezondheid gaat het alweer wat beter, flinke hoest en nog een beetje keelpijn, maar is te overzien.

Sorry dat ik niet op al jullie vragen kan reageren, maar dat kost heel veel tijd. Tijd is helaas ook geld en dat laatste heb ik niet zoveel... Je kunt altijd een mailtje sturen of een smsje (australisch nummer: +61449514968 ), dan heb je meer kans dat je een reactie krijgt ;)

Veel liefs uit Melbourne!
Jacob

• 27 December 2011 - 22:07

Lotte:

Hee Jacob,
    ik ben vandaag aangekomen in Melbourne :) Maar ik blijf niet zo lang. Omdat deze stad net zo groot is als Sydney. Blijf jij daar oud en nieuw vieren? Byeee Lotte

• 27 December 2011 - 22:57

Karlijn:

Hee Sjaak,

Klinkt heel wat beter dan je vorige berichtje! Nu nog werk! Trek je netste shirt aan en laat je beste verkooptrucjes zien, dan komt het vast goed!

Liefs!

• 02 Januari 2012 - 13:16

Jolanda:

Ha Jacob!
    Happy New Year!
    Leuk om je op afstand te volgen met je reisverslagen! Veel plezier nog aan de andere kant van de bol!
    Groeten, Jolanda

• 02 Januari 2012 - 18:04