New-Zealand! - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van Jacob Rijsbergen - WaarBenJij.nu New-Zealand! - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van Jacob Rijsbergen - WaarBenJij.nu

New-Zealand!

Door: stoeresjakie

Blijf op de hoogte en volg Jacob

28 Februari 2012 | Nieuw Zeeland, Taupo

De enige reden dat ik nu een nieuw verslag plaats, is dat het nu al uren regent en het heel koud is buiten (12 graden Celsius) en dus maar een internetcafe heb opgezocht en bijna al 2 uur op internet allerlei dingen zit uit te zoeken.

Afijn, ik zit nu in Taupo. Dat ligt ergens in het midden van het Noordereiland van Nieuw-Zeeland.

Nadat ik op zowel op Melbourne Tullamarine airport als op Auckland Airport apart werd genomen en alles stuk voor stuk werd nagekeken op explosieven en ik werd besprongen door drugshonden en honden die zochten naar fruit, waardoor ik weeeer alles uit beide tassen mocht halen en uitpluizen en ook nog eens voor een tijdje mijn tent kwijt was omdat ze die opgezet wilden zien (waarom!?), kon ik eindelijk afgezet worden bij mijn hostel.

Ik besteedde een paar dagen in Auckland totdat een Amerikaanse vriend uit het noorden naar Auckland om samen met mij Tauranga en de Bay of Plenty te bezichtigen.
We verbleven 2 nachten in Tauranga en hadden onder andere de enige nog actieve vulkaan van Nieuw-Zeeland beklommmen om zo een prachtig uitzicht te krijgen over de baai.

Hierna keerden we terug naar Auckland en heb ik daar nog een paar dagen gezeten totdat mijn fietstocht begon.

Mijn fietstocht is een uitdaging die ik heb bedacht (ik weet allang niet meer waarom ik dit ooit bedacht heb!?!). Ik moet van Auckland naar Christchurch zien te geraken in 4 weken per fiets.

Afgelopen woensdag vertrok ik op mijn fiets vanuit het centrum van Auckland en had bijna gelijk ruzie met het linksrijdende verkeer.
Uiteindelijk had ik door dat als een auto je tegemoet komt op de zelfde rijbaan, dat ik waarschijnlijk dan fout zat en beter een andere baan kan kiezen!

Snel lerende baande ik mij een weg naar het zuiden en wist via een local ergens een stukje gras te vinden langs de weg waar ik mijn eerste regenachtige nacht zou doorbrengen. De volgende ochtend duurde het een tijdje voordat ik m'n tent uit kon in verband met de regen.
Uiteindelijk kon ik mijn reis vervolgen en kwam ik op de Highway terecht. Eindelijk een wat langere rechte weg! Helaas wist ik na een paar uurtjes al mijn voorband lek te rijden. Toen ik de binnenband bekeek, bleek dat ze bij de fietsenwinkel mij een 2 inch te kleine binnenband mee hadden gegeven. Thanks!
Dus ik ging maar signaleren voor hulp of iemand mij kon oppikken of misschien goede gereedschap bij zich had.
Na een paar minuten stopte een auto met een ervaren wielrenner erin die toevallig een binnenband bij zich had, maar helaas deze ook lek wist te krijgen bij het oppompen omdat er nog een tweede stuk glas in mijn band zat. Even later bleek ook mijn achterband een stuk glas te bevatten en leeg te zijn.

Hij gaf me een lift naar mij uiteindelijke eindpunt voor die dag (chill!) en zijn bijrijder gaf mij onderdak en eten voor die avond!
De volgende dag hoorde ik van mijn 'host-familie' dat ik vlak bij de langste left-handed pointbreak ter wereld was (iets bijzonders in de surfwereld). Surfen dus! En 's avonds mee naar het optreden van hun zoon en zijn band omdat ik nog een extra nachtje kreeg :)!
De volgende dag (inmiddels zaterdag) gaven ze mee een lift voor een stuk en zetten ze mij af met een gerepareerde fiets met dit keer 3 reserve banden en een herziene reparatieset en wist ik het te halen tot Rotorua.
Na een dagje pauze om de geothermische grond en de Maori-cultuur te bezichtigen vervolgde ik mijn tocht tot Taupo.
Dit viel opgegeven moment zwaarder dan ik dacht, maar uiteindelijk toch gehaald. Vandaag een dagje Taupo en het meer gedaan en morgen verder naar Napier!

Ik moet nu gaan want het internetcafe gaat sluiten!

Vertel NOG meer de volgende keer!

Liefs,
Jacob

  • 28 Februari 2012 - 08:21

    Anjo:

    Allereerst bedankt voor je felicitaties!
    Je kunt bij thuiskomst altijd nog fietsewnmaker worden als ik dit zo lees :) Geniet nog van je verder reis!

  • 28 Februari 2012 - 08:28

    Claus:

    Hey toerist,

    4 weken fietsen zonder gereedschapsset, aan de verkeerde kant van de weg, door glas en zonder reservebanden is niet slim... Gelukkig zijn de Kiwi's zo aardig om je een lift te geven (scheelt ook weer behoorlijk wat kms op de fiets).

    Btw je tent zetten ze op om te zien of ie schoon is. Ze willen in NZ geen aarde of klei uit andere landen/continenten want die kunnen ziektenkiemen meebrengen. Ik moest in NZ ook tent en bergschoenen afgeven en kreeg ze schoon terug...da's nog eens (gratis) service!

    Veel plezier!
    Claus

    P.S. Je gaat toch nog wel zuidelijker dan Christchurch?! Kaikura is zeker de moeite waard! (zeeleeuwen, dolfijnen, walvissen, etc.)

  • 28 Februari 2012 - 16:16

    Onno:

    Eindelijk weer eens een uitgebreid verslag. Regen bedankt!!
    Ja dat fietsen is hard werken! maar we begrijpen dat er gelukkig ook nog treinen rijden!!!
    tot volgende week live!!

  • 28 Februari 2012 - 18:36

    Tjerk:

    Hey sjaak klinkt goed daar imponeert die fietstocht de kiwi babes nog een beetje?

  • 29 Februari 2012 - 19:17

    Mirjam:

    Ha die Jacob, deze keer ben ik er iets eerder bij. Wat een verschil in temperatuur als je dat vergelijkt met maar heel kort geleden. Hoe dan ook, zet het fietsen door want dat plan had je niet voor niets gemaakt. Wat ik te gek vind aan al je verhalen is, dat als de nood aan de man is, er altijd vrij snel oplossingen zijn. dat zegt iets van de hulpvaardigheid van mensen daar en ja, natuurlijk van jou.

    lieve groeten en succes,

    Mirjam

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Taupo

Australië - Nieuw-Zeeland - Indonesië

Recente Reisverslagen:

08 Mei 2012

Slechts het eind van het begin

02 Mei 2012

Laatste week gaat in...

23 April 2012

Welkom in Indonesie

18 April 2012

De tijd tikt

11 April 2012

Ho-ly shit
Jacob

Actief sinds 05 Okt. 2011
Verslag gelezen: 156
Totaal aantal bezoekers 18480

Voorgaande reizen:

05 Juli 2015 - 20 Juli 2015

Marokko

22 November 2011 - 30 November -0001

Australië - Nieuw-Zeeland - Indonesië

Landen bezocht: